Welcome my BlogZ

Tenggs .. Visited my blogs .. tu sume .. saye ta pandai mane sangat pon nak buat cantik cantik .. ala kadar jew.. ape ape pon tenggs ea.. :)

naruto greeting ...

Follow by Email

About Me

My photo
Temekaseh kerna suDi bce bLog aQ yang ta seberape nieh . harap kowg enyoY :)

Thursday, 9 February 2012

assalamualaikum . . .

aQ arie nie aQ dapaD pengajaran@ ilmu . aRie nie n eso n lusa . aQ cuba tuk tahan marah aQ . insyallah . kemarahan adalah daripada laknatullah iaitu syaitan . api kemarahan . yelahh . setiap manusia akan tidak sabar kalau sesuatu ia tidak dapat yang diingin nya .

yelahh . cuba renung kan . kalau 40 paku diketuk di papan dan cuba buang nya kembali . ape kesan nya . jawapan nya . lubang pada papan tersebut . maksud saya di sini ialah apabila kita memarahi seseorang , ia akan meninggal kan impak . iaitu kenang dimarahi walaupon die memaafkan kesilapan kite tetapi hakikat nay kenangn dimarah amat jelas terasa .

okey . cara tuk menghilangkan kemarahan ialah . jiak kamu sedang berdiri , hendaklah kamu duduk , jika kamu sedang duduk , kamu hendaklah berbaring . jika kamu tidakk dapat lagi menahan kemarahan tersebut . kamu perlu beristifar ataupon mengambil wuduk . kerana api boleh dipadam kan dengan air . fuhh .

aQ ade keraguan ataupon tanda tanya yang bermain difikiran aQ saat nie . walaupon Hafiz and Farhan adalah kenangan dalam hidup ummie . hati aQ mengatakan yang farhan dahh berputik semula cinta nya terhadap ummie amalina . bagi aQ . kalau lahh ummie dapaD menerima farhan . aQ rela melepaskan ummie dengan hati terbuka .aQ bukan nak jadi hero ke ape . nie lahh kenyataan bercinta . sanggup berkorban . lepas nie aQ takkan on9 ummie punyer account facebook .

tapi aQ cuba terbaik aQ tuk buat ummie bahagia . walaupon die mnggangap aQ nie cam aQ cam kurang layan die jea . tapi hakikat nya , aQ siang malam berfikir tentang die dan mase depan aQ . yelahh . siapa takk bertuahh dapaD GF cam ummie tuhh . pandai masak , rajin , peramah , comey , ade ciri ciri isteri idaman aq dahh tuhh . tapi

yang buaD aQ ase terkilan nyer . member member , cousen nephew , adek beradek die cam tak suke aQ jeahh , tapi ade ke aQ kacau hidopp diowg eahh ? ase nyer tade kot .  mls ar nak fikir ti kang ade kan clash .
alhamdulillah setakat nie dapaD agi aQ ase kaseh sayang dari ummie . daripada tak de kan ?

hurmmm . tapi sekarang mungkin 2 3 tahun ti akan berubah semua nyer , yelahh  . sekarang nie pon ade jea yang berubah tentang ummie tuhh . 2 3 tahun  nanti , tak taw lahh . hurm . aQ cuba setia giler giler dengan dia . walaupon dugaan yang datang , aq cuba bertahan mepertahankan hubungan aQ . nak taw ape dugaan nyer ?

banyakk . coz jealous lahh , coz fikiran negetif jea . mybe coz myrul zainal . maybe coz farhan  . hurmm ..  lupe kan lahh marr . buat senyap jea kan . simpan jea . yang penting senyum kat ummie .

Monday, 6 February 2012

Dr cinta nak bercakap . diam N dengar . hee~ dr cinta kew ??

assalamualaikum .

okey . aRie nie noveL tanakk buaT lagie . hee~ . nak speak speak ckit .

ade orrang mse nie tengah berduka . kenape ? kerana cinta lahh kot . ade orang salah memberi cinta . ade yang salah bercinta . ade yang tertipu kerana cinta . ade yang menipu kerana cinta . ade yang salah bercinta .

okey tabah kan hati dan terima hati dengan terbuka . walaupon hubungan kowg tak berpanjangan , sesungguhnya  Allah sedang menguji kamu kalian Dan Dia Maha mengetahuai .

Bagi yang sedang tercari cari cinta . Nie Dr cinta nak cakap . hahaha . Dr Cinta kew ?? hee~

Mencari Cinta
camnie . bagi lelaki . maybe aDe yang tercari cari pompuan tuk jadi teman hidup ataupon ade yang tercari cari pompuan tuk  memuaskan nafsu nyer sahaja .koe cari lahh wanita sederhana bukan mengukur paras rupa tapi sekarang nie susah nak cari wanita yyang pandai masak , pandai amik hati , camni ar mudah . cari wanita dapat membuat koe kekal tersenyum dan sejuk mata memandang jea .bukan perfect sangat . hah . . bagi mencari wanita tuk memuaskan nafsu . cer fikir kalau adik@kakak koe owg sentuh , maksud aQ owg bukan halal bg nyya sentuh sana sini adik@akak koe ? camner koe rase ? marah ? kalau koe tade kakak@adik pompuan ? cuba mak koe . owg sentuh raba . koe suke ? bagi pompuan .. Jangan mencari cinta . biar cinta datang bergolek dengan sendiri . jangan seperti timba mencari telaga . walaupon ade yang berkata kata yang kite perlu berusaha . yelahh , man jadda wajada . jangan salah faham . pompuan hanya lahh kene tunggu sahaja . bersabar lahh . Allah menyukai owg yang bersabar . so . try bersabar . coz mungkin jodoh kamu belum sampai nyer mase agi . mungkin esok lusa . bersabar walaupon hati bergelora .

Kayu tiga
bagi yang terkene kayu tiga . maksud nya pasangan menduakan cinta nya . begini lahh . aQ taw perasaan koe kalau lahh kasih sayang terbagi .  sememangnyer kamu sering bergaduh kan ? tuhh mslhh nyer , aQ nasihat kan koe tinggal owg kau sayang tuhh walaupon agak susah . kalau dia sayang koe . dipilih koe . tapi kalau lahh aQ . aQ tinggal kan si die dan tidak pernah kembali . yelahh . owg curang . bil bile mase die akan curang agi kan ? tue pendapat jea aQ jea .

Setia
bg yang punya teman yang istimewa , jangan hancurkan hati dan kepercayaan si die .walaupon lelaki boleh kawen 4 . tak semesti nya kau suke hati nak couple berlambak lambak kan . satu dulu . kalau rasa taak sesuai . putus jea lahh . nie main ramai ramai . alahh . takde nikmat lahh . cuba try setia dan menyanyangi owg yang menyayangi kite . hargai die . cuba jadi satu . gune konsep GIVE and TAKE . insyallah . aman .

Cinta terlarang
ade yang cinta terhalang . cinta terhalang disebabkan keluarga @ adik beradik . nie juga kerrap belaku . dan ramai yang kawen lari coz cinta terhalang . mungkin keluarga nya tidak dapat terima si die coz perwatakkan , darjat , perangai , harta , dan agama . benda nie sebenar nya boleh dibawak bincang elok elok kot ? no komen lahh bab nie . tak de pengalaman agi . hee~ Alhamdulillah .

Salah mencintai
Nie penyakit owg sekarang . salah mencintai . camner tuhh . yelahh . kalau diteliti baik baik kat bandar atau luar bandar , ade yang suke kaum sejenis . tanpa disedar @ sedar . nie penyakit lame dan mula menular . penyakit lame ? yelahh . kaum nabi Lut . ishhhx . takk jijik kew ? bengong ! nak suruh bakar punggung dengan mancis  dalam 5 minit . sanggup takk ??!! takk sanggup jangan buat . coz neraka lebih dari tuhh .  bg yang GAY/LESBIAN/PERKID . bertaubatlahh .

tuhh jea malam nie . pendapat amarkimi . heee~ nak terima ke tak nak . terpulang . . . . setiap  perbuatan berdosa , wajid memohon keampunan dari Allah s.w.t. semoga taubat diterima . . selamat beramal . :)

Sunday, 5 February 2012

Rasa yang TertinggaL -part 1

 oiiiittt . aRi nie nak buat cter lain plak . mybe dapaD ilham kot , nie lahh aQ kuaT sngaT berangan . okey . nak start daaa~

cter nie bermula daripada dua insan . yang berada di luar negara(oversea) . arman dan asmara . yang belajar di luar negara . mereka tinggal satu umah di sana . al maklum lahh . kawan sejak kecik . impian mereka iingin melanjutkan pelajaran ke oversea tercapai .

...watak mereka...
arman seowg yang penyayang , suke berahsia , berpenyakit asma , dan kacak . manakala asmara pulak periang , suke berahsia jugakk , dan suke mngunakan prinsip pngorbanan .

setiap ada kelas . mereka akan pegi bersama sama . walaupon salah satu daripada mereka ade kelas . mereka pegi dengan menaiki basikal .

SEMASA DI RUMAH . . . . .  .
arman teringat masa kecik semasa mereka di Malaysia . . .

mak arman :: maann ohh mannn .. cikkkk(asmara) datang nie . dahh lahh mandy tuhh .

......5 minit kemudian........

mak arman:: mane lahh budakk nie .

....................maaff adik aQ demam . sampai cni dlu erk . . maaf sangat sangat . bersambungg

Thursday, 2 February 2012

Ya rasulullah . . . :(

Assalamualaikum .
arie aQ tak nak agi cter tentang Awan di Langit . tapi  sempena maulidur Rasul nie . Kite kne ingat . yang pertama kite perlu cinta ialah Allah . keDua cinta kepada Rasul .

Sy Ahmad Amar Hakimi akan cter seba sedikit tentang kelahiran dan kewafatan Nabi Muhammad SAW .

Peristiwa tentera bergajah Menyerang Kaabah . peristiwa ini berlaku ketika Nabi Muhammad SAW berada di dalam kandungan ibunya . Raja Abrahah cemburu melihat orang-2 arab dan orang-2 yaman yang suka menziarahi Kaabah . manakala , gereja yang dibinanya begitu mewah dan indah , namun tidak mendapat sambutan . oleh sebab itu , dia mengambil keputusan untuk meruntuhkan Kaabah . pasukan tentera abrahah terdiri daripada sekumpulan bergajah yang begitu besar untuk mehancurkan Kaabah . Tetapi Allah Maha Berkuasa . Allah memelihara Kaabah dengan sekumpulan burung-2 ababil yang di datangkan dari Syurga  menyerang tentera bergajah abrahah . hancurlah semua tentera bergajah seperti Daun yang di makan ulat . SUBHANALLAH . . surah al fill .

Tercipta sebuah lembaran sejarah Di kota Mekah . Hari yang Mulia penuh syahadah , bermula lah sebuah kisah .

Malam isnin subuh yang indah . 12 rabiul'awal yang cerah . 20 puluh april tahun gajah . Lahir lah Zuriat dan Syahadah .

Abdullah nama bapanya . Aminah nama ibunya . Riang menyambutnya . Lahirnya putra yang utama . Muhammad nama diberi . Gelaran yang terpuji . Nikmat Ilahi sama disyukuri . terima putra yang berbakti .

keadaan anak yatim mulia . Lahirnya membawa cahaya . Alam derita menjadi gembira . Terima junjungan Mulia .

Pada hari terakhir baginda iaitu pada subuh hari isnin . sakit baginda semakin tenat . bilal selesai mengazankan subuh datang ke rumah Rasulullah kerana baginda tidak hadir mengimamkan solat subuh tersebut . Rasulullah menyuruh Bilal memberitahu Abu Bakar r.a supaya mengimami solat subuh tersebut menggantikan Baginda . Pada masa itu semua orang tahu bahawa hayat Rasul tercinta ini hampir dengan kewafatannya . Ramai sahabat sahabat nabi menangis  dengan keras dan bersedih sehingga ada yang terjatuh pengsan .

Ali r.a antara orang yang berada di sisi Rasulullah sebelum wafatnya . melihatnya Rasulullah menggerakkan bibirnya 2-kali . Beliau merapatkan telinganya untuk mendengar apa yang dikatakan oleh baginda . Ali r.a mendengar Rasulullah berkata "Ummati , Ummati " iaitu bermaksud "umatku , umatku " . bukan keluarga , bukan harta ataupun bukan sahabat yang yang dirisau . Betapa Rasulullah menyintai kita semua sehingga akhir hayat .

Persoalan nya Adakah kita selalu mengingati nya ??
jangan jawab disini . tanye diri sendiri .

Bagaimana mencintai Nabi Muhammad Saw ?

1- Mengenali Nabi

2-Berselawat ke atas nya .

3-mengikut sunnah dan cara hidup nya

4-membuat amalan disukai nabi

5-mehindari perkara dibenci nabi

6-menyampaikan dari nabi ke orang lain

7-mengdampingi penggantinya

8- berdoa

adakah macho menangis tuk lelaki ?? amar jawab "yee" . ckp nak ckp lembiik ke ape ke . tapi sume owg perlu tahu ! bahawa . . . ketahui lahh bahawa Allah mengangkat tinggi Darjat lelaki menangis kerana-Nya .
menangislah pada sepertiga malam . menginsafi diri (munasabah) . selama memegang tanggungjawab sebagai Hamba-Nya .

selamat beramal . yang baik itu datang dari Allah taala .; yang buruk itu datang dari kelemahan sy sendiri . semoga mendapat keberkatan di dunia dan akhirat .