Welcome my BlogZ

Tenggs .. Visited my blogs .. tu sume .. saye ta pandai mane sangat pon nak buat cantik cantik .. ala kadar jew.. ape ape pon tenggs ea.. :)

naruto greeting ...

About Me

My photo
Temekaseh kerna suDi bce bLog aQ yang ta seberape nieh . harap kowg enyoY :)

Tuesday 6 December 2011

Cinta Muka Buku.. :)


░لا إله إلا الله محمد رسول الل
Maya seorang gadis biasa yang ceria dan mudah mesra dengan semua orang bertemu kasih dengan Haikal seorang jejaka yang bertentangan sifat dengannya .


              Mereka bertemu kasih saat Maya putus cinta manakala Haikal terkial-kial mencari cinta, dan detik itu bermula di laman sosial MUKABUKU.

           Semua itu terjadi secara kebetulan angkara bekas kekasih Maya yang mahu memalukan Maya di MUKABUKU yang membawa detik perkenalan antara mereka berdua.

Haikal sebenarnya tertarik dengan personaliti Aina yang lemah lembut dan mudah mesra, pandai membawa diri walaupun berkerja di rantau orang.


                    Oleh kerana sayang yang semakin menebal Haikal memberanikan diri bertindak melamar Aina menjadi kekasih hati setelah setahun memendam rasa.Namun begitu sebelum membuat keputusan melamar Aina, Haikal terlebih dahulu diam-diam menyelidiki Aina.Tanpa Aina sedar rupa-rupanya Haikal rakan sekolah rendah dan menengahnya . 
              
                     Kecilnya dunia, belajar di sekolah yang sama tapi tidak penah bertegur sapa, MUKABUKU pula menjadi permulaan cinta. Aina dan Haikal berjauhan kerana masing-masing berkerja di tempat berlainan hanya MUKABUKU jadi penghubung dan pengikat kasih. Melalui MUKABUKU Haikal melamar Aina menjadi surihidup namun Aina menolak kerana perhubungan yang masih belum stabil. Benar kata orang, cinta harus berlandaskan kepercayaan. 


              Aina rasa terbeban dengan cinta dan kerjaya, tambahan kisah cinta mereka seumpama lagu Monoloque dan Atilia (Kekanda Adinda). Aina berkerja siang sepanjang tahun, dan Haikal seorang editing yang menuntut dia berkerja malam sepanjang tahun. Masa  sentiasa terhad untuk meluangkan masa bersama.

                        Akhirnya, Aina tertekan dengan kerjaya dan cinta dan dia melepaskan Haikal pergi. Niat Aina cuma satu ingin Haikal bahagia kerana Aina berpendapat dia tidak mampu membuatkan Haikal bahagia kerana kurangnya komunikasi antara mereka.

            Namun begitu, Haikal masih menyalahkan Aina atas perpisahan itu walaupun dia tidak menyatakan secara lisan namun status MUKABUKU Haikal menjelaskan apa yang tersirat. Aina juga menyalahkan dirinya atas apa yang berlaku ternyata dia tidak mampu melupakan Haikal yang banyak membimbingnya ke jalan ke redhaan.
                       
                      Kini, setelah hampir 2 tahun berlalu kedua-dua masih berstatus single di MUKABUKU dan Aina berjanji pada dirinya tidak akan bercinta selagi Haikal masih berkeseorangan. Dinding MUKABUKU Haikal yang sering Aina singgahi saat merindui entah sampai bila kesudahannya begitu hanya masa dan Yang Maha Esa mengetahui
                . Kuat nya penangan CINTA MUKABUKU umpama lagu Najwa Latiff.

No comments:

Post a Comment